New | Monthly Monday Book shelfie

Nieuw! Ik doe mee aan de Monthly Monday: een maandelijkse post over mijn collectie boeken, met een door Kwante verzonnen onderwerp. Ik weet het, het is vandaag geen maandag. Maar ik wilde dolgraag mee doen aan deze toffe rubriek! Wat een geweldig initiatief. Lees je mee?

Ik las vandaag de blog van Melissa, waarin ze de Monthly Monday aankondigde. Ik was meteen verkocht: ik wil ook meedoen! Toen ik tot mijn grote geluk onderaan haar post las dat ik ook, zonder moeilijkheden, mee mag doen aan deze toffe blogs was ik helemaal happy! Een simpele pingback naar Kwante en ook ik doe mee!

 

Je meest koninklijke boek

Eigenlijk kwam er meteen een hele lijst op in mijn hoofd. De Selectie is natuurlijk dé serie wat betreft het koninklijk huis. Na even flink twijfelen is mijn keuze gekomen bij:

Cinder van Marissa Meyer! 

Eerder had ik de Selectie in mijn hoofd. Maar aangezien ik het toch leuk vind om ietsIMG_20170321_145126 anders te kiezen dan wat al genoemd was, kies ik voor Cinder. Daarnaast kwam Graceling van Kristin Cashore in mij op. Eigenlijk heeft deze nóg iets meer koninklijke setting dan Cinder, maar helaas (echt HELAAS) heb ik die niet in mijn boekenkast staan (voor de nieuwsgierige: ik heb ‘m als E-book gelezen). En dus mijn keuze voor Cinder!

 

Hoe kom ik eraan?

Het is grappig, want naar verbazing van velen, was Cinder het eerste boek dat ik in de boekhandel kocht. Afgelopen februari besloot ik Cinder maar eens in huis te halen. Ik had flink nagedacht welk boek ik zou gaan kopen: hardcover of toch liever paperback? Welk verhaal spreekt me aan en hoe duur is het?

Zo ben ik uiteindelijk tot mijn keuze gekomen om Cinder te kopen. En daar heb ik absoluut geen spijt van! Een prachtige hardcover met een super toffe boekenlegger.

 

Las ik het al? 

Ja, zeker dat ik het al heb gelezen! Binnen een paar dagen had ik Cinder uitgelezen. Wat een prachtig verhaal!

IMG_20170324_114012 (1)

Een en al betovering, van het begin van het eind. Een indrukwekkende hervertelling waar je geen genoeg van krijgt.

 

Wat vond ik ervan of wat verwacht ik ervan?

Ik was, toen ik begon met lezen, eerst even in de war. Een cyborg? Androïden? Wat krijgen we nou? Ik lees liever over een mens. Maar die gedachten waren al snel verdwenen. De manier hoe Marissa Meyer dit boek heeft geschreven heeft me echt totaal verrast. Tot nu toe was mijn nummer één, als we het hebben over de beste boeken(series), al heel lang de Godinnentest geweest. Toen ik Cinder uitlas bleek toch dat het een gedeelde eerste plaats moest gaan worden… In mijn score-formulier vulde ik alleen maar vijfjes in. En natuurlijk betekent dat maar één ding: dit boek kreeg de hoogst haalbare score. Want wát een pareltje is het!

In mijn recensie lees je precies wat ik van Cinder vond. Ik ben in ieder geval enorm enthousiast!

 

Shelfie

Ik heb de pareltjes wat hogerop gezet op mijn plank. Aangezien mijn zicht vanaf de bank wat minder goed is op mijn kast, zet ik wat favoriete boeken hier. Het is al een wat oudere foto; ondertussen is er alweer wat bij gekomen/veranderd, maar ik kan momenteel geen foto maken van mijn plank en kast. Binnenkort zal ik jullie meenemen op een tour door mijn boekenkast!

IMG_20170321_150946

Hoe doe je mee?

Note: dit is afkomstig van Kwante in Wonderland en dus niet door mijzelf verzonnen. Dat neemt niet weg dat het echt super tof is natuurlijk! 😉

  • Elke maand verzint Kwante een nieuw onderwerp voor de blogs.
  • Je vertelt kort over jouw gekozen boek: hoe kom je eraan? Las je het al? Wat vond je ervan of wat verwacht je ervan?
  • Je maakt een mooie book shelfie! Ofwel; een foto van jouw boekenkast. 😉

Als je meedoet, link dan even jouw post door naar deze Monthly Monday Book Shelfie pagina van Kwante. Jouw pingback komt dan onder het bericht te staan, zodat we makkelijk kunnen zien welke bloggers van de partij zijn! Elke maand laat Kwante aan het einde van haar post het nieuwe onderwerp weten.

Doe je gezellig mee? Dat zou super tof zijn!

afsluiting-blog

5 thoughts on “New | Monthly Monday Book shelfie

Geef een reactie

